lördag 4 juli 2009

DoRedo med lite pimpning i efterskott


Mormor hade på torpet ett par jeans hon tyckte skulle klippas av till shorts och det gick ju snabbt och lätt. De avklippta benen tog jag vara på och svängde ihop ett par jeansshorts till O. De fick resår och snöre i midjan samt bakfickor med röda stickningar på.

Redan från början tänkte jag att "Blixten" (påstrykbart märke från HM som väntade på rätt plagg) skulle passa bra på framsidan för att de skulle bli lite roligare. Hade dock inget strykjärn på torpet så det fick vänta till denna helgen (då vi är hemma en snabbis för "pryl-proviantering", tvätt och barndop).

Vid användning av shortsen tyckte jag också att bakfickorna satt aningens långt ner och tänkte att där ovanför skulle det vara coolt att ha lite text. Vid ett tidigare tillfälle, hemma i stan, hade jag skurit ut en schablon utifrån en word-utskrift och den letade jag fram och färdigställde nu. Texten är kanske aningens mindre än jag hade sett framför mig men det blev ändå i mitt eget tycke riktigt bra! Hur det blev kan du se nedan.



Har klippt till ett par shorts till till O för jag hoppas att shortsvädret håller i sig! I övrigt har jag för att snabbt fixa kortbyxor kapat tidigare sydda långbyxor som blivit korta i benen men fortfarande passar över rumpan. Snacka om lång användningstid!!

I morgon bär det av till torpet igen - tjohooo!

3 kommentarer:

Y sa...

Snyggt! Blixten McQueen gäller här hemma också.

Marie Frost sa...

Supertuffa! Min son hade godkänt dem utan tvekan, Blixten är poppis här också!

Jes sa...

Härliga byxor! min K skulle bli avundsjuk om han såg dem , han älskar blixten.